понеделник, 21 януари 2008 г.

Рехабилитация и санаториално лечение.

Пациент-споделяне на мнение:Въпреки, че съм болен от 6(м.) аз вече имам опит със санаториалното лечение. По една случайност моят тъст ме накара да отидем в Нареченски бани, прегледаха ме в единият санаториум и ми казаха, че имат малък опит с болни и от МС. Записах си дата за настаняване, оправих си документите след това и в края на септември бях там. Минаваш встъпителен преглед, назначават ти процедури и започваш един нов живот, който протича 14 дни. Аз имах масаж на ръце и крака и други дреболий, но важен беше масажа. След като премине всичко за деня (около 12ч, но за всеки е различно) започваме преходи в гората и дори стръмни изкачвания. За мен беше трудно да се реша първия път, след това с изключение на схващанията на краката всичко беше наред Там навлизаж в едно много специално състояние, например на 6 ден ми изчезна здравата депресия в която се намирах. Благодарение на Нареченски бани съм друг човек. Парите, който даваш са около 60лв, и включват храна, процедури и спане(реално ти си плащаш само половината храна, всичко друго НОИ), т.е. всичко. През 2005 пак ще съм там, защото за 14 дена се чувствам човек!Отговори на пациенти:За всеки санаториум е различно, но за "военния" в Наречен е: 1. Обаждаш се по телефона и си резервираш дата; 2. Личния лекар ти дава направление за санаториално лечение (това го дават без проблеми) 3. Вземаш си от НОИ формуляр на служебна бележка за това, че си осигурен най-малко 6м иначе не става (аз имам такава и мога да дам) 4. Отиваш в НОИ в близкия областен град когато останат 14 дни най-малко до датата на резервацията и с направлението (2 броя, по-добре 3. бележката и епикризи ти дават един документ, който казва, че НОИ ще ти плати. Не е толкова трудно, колко изглежда, всичко го научавах в движение.___А можеш ли да кажеш какъв е телефона във военния санаториум в Наречен? Благодаря.___Телефона с кода за Наречен е: 03342212Благодаря, Петьо Имаш ли информация и за други санаториуми, които да са подходящи за хора с множествена склероза? Някой да е споделил нещо.___Този санаториум не е насочен специално за МС. Той е предимно за неврози. Обаче той се слави като най-веселия. Там природата е супер. С три думи не ти трябва другаде.___Приятели, има един санаториум гр. Банкя-тел.02/9977122, в гр Вършецтел.09527/ 22-58,34-31 и в Павел баня (само внимавайте с топлината на водата там!!!). Лекарите съобразно проблема предписват нужното. Успех!!_________________Христо Балабанов 843-87-05Мненията се публикуват без промени!